الأربعاء، 17 يوليو 2024 12:05 صـ
بوابة المصريين

رئيس الحزب د. حسين ابو العطا

الرياضة

مصطفى شوبير يدافع عن والده بسبب أحمد رفعت

مصطفى شوبير
مصطفى شوبير

حرص مصطفى شوبير، حارس مرمى النادي الأهلي، على الدفاع عن والده أحمد شوبير، بعد الاتهامات الأخيرة المتعلقة بأزمة أحمد رفعت.

 

مصطفى شوبير يعلق على الاتهامات بشأن والده

 

وقال مصطفى شوبير عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي 'إنستجرام': اتهامات اتهامات و خوض في ذمم بدون علم ولا اي دليل انتو مفرقتوش عن ال ظلمه رفعت في حاجه.'

وأضاف: 'دلوقتي بتتهمه ناس ظلم ب اذي شخص بدون اي دليل حتي دي عايزينها اهلي و زمالك و تريند'.

وأكمل: 'اخو ال لاعب طلع وقال اساله فلان و ذکر اسم شخص'.

وأردف: 'ووكيله كان قاعد و حصلت مواجهه بينه و بين الشخص ال تم ذكر اسمه فين بقي اسم أحمد شوبير في جمله مفيده؟'.

واستمر : 'ولا اخو رفعت ولا وكيله ولا المحامي بتاعه قال حاجه او ذكر اسمه حتي زي ما المفبركين بيكتبه التريند عمي الناس والاتهامات الباطله أي حد بيكتب اي حاجه الناس للاسف بتصدقها و خلاص'.

وأشار: 'ياريت الناس ال بتكتب ده درس لينا تبدأ ب نفسها الاول و متظلمش حد تاني ب اتهامات باطله بدون اي دليل لان كده انت اول واحد متعلمش من الحصل وبتعيد الظلم بس بطريقه تانيه استقيموا يرحمكم الله و سيبكم من التريند كلنا لله راجعون'.

وأتم: 'اخيرا ربنا يرحمك يا رفعت اكيد انت في مكان احسن لا تنسوه من صالح دعائكم'.

 

مودرن سبورت ينعي وفاة أحمد رفعت

 

ونعى نادي مودرن سبورت ببالغ الحزن والأسى الفقيد المرحوم اللاعب أحمد رفعت لاعب نادي مودرن سبورت واللاعب الدولي الذي يعد من المواهب المتميزة في ملاعب الكرة المصرية، ويشهد له الجميع بحسن الخلق بالإضافة إلى امتلاكه الخبرات المحلية والدولية في التعامل مع أي موقف.

وأكد نادي مودرن سبورت أن جميع ما يتم تداوله على مواقع التواصل الاجتماعي لا يعبر عن الحقيقة، وأن اللاعب لم يتعرض لأي ضغوط داخلية أو خارجية، كما أن اللاعب تم الاهتمام به والعنايه به من قبل مجلس إدارة النادي في جميع الأمور وعلى أكمل وجه، وكان ذلك أبسط حق من حقوقه على النادي لكونه فردا من أفراد العائلة داخل النادي ومجلس إدارته.

وأهاب بجميع المتعاملين في مجال الرياضة والإعلام وباقي أفراد الشعب المصري بالدعاء له بالرحمة والمغفرة وأن يلهم أهله وذويه الصبر والسلوان.

شوبير مصطفى شوبير أحمد رفعت وفاة أحمد رفعت

الرياضة

آخر الأخبار