الثلاثاء، 5 مارس 2024 03:08 صـ
بوابة المصريين

رئيس الحزب د. حسين ابو العطا

الفن والثقافة

حمو بيكا يهاجم العسيلي: موضتك اتغيرت ومش سامعلك حاجة

حمو بيكا
حمو بيكا

هاجم مؤدي المهرجانات الشعبية حمو بيكا، الفنان محمود العسيلي ردا على تصريحه الأخير، الذي أشار خلاله إلى انتهاء موضة المهرجانات.

وقال حمو بيكا خلال استضافته في برنامج "ورقة في ملف"، الذي يقدمه الإعلامي هيثم بسّام على قناة النهار: "يبقى هو كمان موضته اتغيرت، لو نزلت دلوقتي الشارع وقولت تعرف حمو بيكا ولا محمود العسيلي هيقول حمو بيكا، هو اتكلم عن عصام صاصا وقال فيه واحد اسمه عصام صاصا طلاما عرفته يبقى سمعته، إحنا بنحترمك واللي يحترم يُحترم".

وأضاف حمو بيكا: "مينفعش حد يجبلي سيرتك وأقول موضة قديمة هتنتهي يبقى أنا مش سامعلك أي حاجة في السوق".

وعن تعامله مع الفنان مصطفى كامل نقيب المهن الموسيقية، أردف حمو بيكا: "بحبه جدًا وحد محترم وهو اللي واقف جمبنا وكان نفسنا في ده من زمان وساعدنا وكفاية لو الساعة 3 الفجر أو 5 الفجر وعندي مشكلة واتصلت بيه بيرد عليا وأقوله والاقيه باعتلي مناديب وناس نزلالي بتحللي مشكلة ومتابعنا خطوة بخطوة وربنا يخليه لينا".

وأشار حمو بيكا إلى أنه يستعد لجولة حفلات في أوروبا، ومن المقرر إحيائه حفلات في كل من امستردام وبرشلونة وباريس ومن ثم قطر وتركيا والإمارات وذلك خلال الفترة المقبلة، مضيفًا: اللي سافر برا مننا تلاتة بس أنا وعمر كمال وحسن شاكوش.

الجدير بالذكر أن الإعلامي هيثم بسّام يقدم برنامج ورقة في ملف عبر شاشة قناة النهار، ويتذاع البرنامج يوم الخميس من كل أسبوع في تمام الساعة الرابعة عصرًا

محمود العسيلي العسيلي حمو بيكا الفنان حمو بيكا المطرب حمو بيكا

الفن والثقافة

آخر الأخبار